вівторок, 11 червня 2013 р.

Рефлексія (Модуль 4)

Цей модуль допоміг мені задуматись над оцінюванням учнів під час роботи над проектом. Потрібно буде детально проаналізувати максимальну кількість балів, які будуть виставлятись за окремі види роботи. Насправді зробити це не так легко, адже прийдеться самостійно розробити відповідні критерії оцінювання.
Тут у мене виникло питання: чи варто в проміжних етапах оцінювання відхилятись від дванадцятибальної системи?
З точки зору учнів: варто. Їм набагато цікавіше працювати не за привичною їм системою.
З точки зору вчителя: клопітка робота, яка потребує багато вільного часу, який хотілось би присвятити роботі.
На разі не можу дати відповідь на це запитання самостійно, але надіюсь, що відповідь на нього прийде до мене якимось магічним чином з вашою допомогою.

Ще одне питання, яке я собі сьогодні задала: навіщо створювати вчительську презентацію проекту? В цій презентації вчитель фактично нав’язує свої ідеї учням. Так, вони не зобов’язані їх використовувати, але... проблема в тому, що більшість школярів (не знаю як в інших, а в моїй школі точно) виберуть шлях, який для них легший, тобто візьмуть ідею вчителя. Хоча не факт, що він насправді буде легшим, адже я глибоко переконана в тому, що з точки зору мотивації, робота з чужими ідеями дається набагато важче ніж над своїми власними.
В попередніх модулях йшла мова про те учні повинні самі бачити проблему і ставити перед собою цілі для того, щоб її вирішити. А з вчительською презентацією... Конфлікт хD.  Мені здається, що учнів потрібно підводити до вибору теми проекту якимось іншим способом. А от яким?
Ех (тут я тяжко здихнула), «взрив» мозку.

2 коментарі:

  1. Оля, можливо, назвати цю роботу не презентацією ідеї проекту, а презентацією пропозицій по вивченню певної теми? Від чогось же треба відштовхнутись учням, щоб "розкрутити" проект.
    Дякуємо щиро за цікаву і корисну (для тренерів в тому числі!) рефлексію. Ця рефлексія просто зразкова) Цікавої Вам роботи і творчості у роботі.

    ВідповістиВидалити
  2. Презентація пропозицій - звучить краще. Але все одно, практично всі учні після подібної презентації не будуть задумуватись над питаннями для самостійних досліджень. Єдиний варіант, який я зараз бачу, то в такій презентації не давати тем для досліджень, а спробувати ці теми сформулювати разом з учнями. Я думаю, що це може привести навіть до зміни проекту, його напрямку і так далі.

    ВідповістиВидалити